.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولد نوزادی عجیب‌الخلقه در بابل

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: نوزادی با بیماری «ایکتیوزهارله کوین» در بیمارستان آیت الله روحانی بابل متولد شد.

به گزارش شمال نیوز  ،محسن حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بیماری «ایکتیوزهارله کوین» یک بیماری بسیار نادر پوستی ناشی از اختلالات ژنتیکی توارثی در کراتینه شدن پوست است که در واقع افزایش غیرطبیعی لایه شاخی پوست بوده و منجر به چرمی شدن و دیگر ضایعات پوستی می‌شود.
وی افزود: این بیماری در بیشتر موارد به صورت ارثی با توارث اتوزوم مغلوب به ارث می‌رسد.
حق‌شناس بیان داشت: این بیماری با توارث اتوزوم مغلوب به صورت نهفته بدون بروز علائم بالینی در خانواده وجود دارد و علائم این بیماری تنها به هنگام ازدواج‌های فامیلی بروز می‌کند.
این مسئول تصریح کرد: با ازدواج خویشاوندی و در کنار هم قرارگرفتن ژن‌های مغلوب بیماری فوق به صورت بالینی بروز کرده به همین دلیل توصیه می‌شود تا در صورت امکان از ازدواج‌های فامیلی پرهیز شود یا در صورت ازدواج، بررسی‌های ژنتیکی قبل از بارداری یا حین بارداری انجام شود.
فوق تخصص نوزادان درباره علائم این بیماری نادر ابراز داشت: پوست ضخیم‌شدگی واضح دارد، هیپرکراتوتیک سخت می‌شود، نمای زره‌مانند با شکاف‌هایی به صورت افقی و عمودی روی پوست ایجاد می‌شود.
حق‌شناس تصریح کرد: سفت شدن پوست در اطراف چشم سبب می‌شود پلک‌ها به طرف بیرون برگشتگی پیدا کنند، ولی کره چشم نرمال بوده، گوش‌ها و بینی تکامل کافی پیدا نمی‌کنند و اغلب وضعیت تخت شده و ظاهری تخریب شده دارند.
وی ادامه داد: لب‌ها نیز به دلیل سفت شدن پوست اطراف، به طرف بیرون برگشتگی داشته و تغییر شکل شبیه دهان ماهی پیدا می‌کنند، ناخن‌ها و موها رشد کافی نداشته و گاهی تشکیل نمی‌شوند.
رئیس مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان آیت الله روحانی بابل بیان داشت: تمام مفاصل در دست و پا در تغییر فرم خم شدگی قرار می‌گیرند، انتهای اندام‌ها دچار اختلال خون‌رسانی و کمبود اکسیژن شده و انگشتان تکامل کافی پیدا نمی‌کنند.
این مسئول متذکر شد: بیشتر این نوزادان زودتر از موعد مقرر بین هفته 32 تا 36 بارداری متولد شده و عفونت گانگرن انتهای اندام و مشکلات تغذیه‌ای و آسپیراسیون از جمله عوارضی است که زودتر از زمان تولد منجر به مرگ نوزاد می‌شود.
حق‌شناس در پایان اذعان داشت: بیشتر این نوزادان در دوره نوزادی می‌میرند، ولی موارد اندکی با مراقبت‌های پرستاری و بکارگیری رتینوئیدها مدت بیشتری زنده می‌مانند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دادکان 8 بهمن 1390
خدا برای هیچ کس اینگونه مشکلات را نیاورد .
چرا قبل از ازدواج های فامیلی آزمایشات ژنتیکی نمیدهید که بعدا همچین مشکلاتی برایتان پیش نیاید .
اگر آزمایش ژنتیک بدهید همه چیز تا 90% مشخص میشود و دلیلی ندارد اگر جواب آن منفی بود با هم ازدواج نمایند .
متاسفانه خیلی از دختر عمو ها و پسر عمو ها ( عقد دختر عمو ، پسر عمو رو تو آسمون ها بستند ) و یا دختر خاله ، پسر خاله و . . بودن دادن آزمایشات ژنتیکی با هم ازدواج میکنند و حاصل این ازدواج هم چیزی میشود که نباید بشود .
خواهشا قبل از اینگونه ازدواج های فامیلی و خویشاوندی آزمایش ژنتیکی داده شود و بعد با خیال راحت به زندگیتان ادامه دهید و فرصت زندگی را از یه طفل معصوم نگیرید .
با تشکر _ شهروندی از استان بابل
نادری 9 بهمن 1390
زررررررررررررررررررشک////// استان بابل !!!!!!!
نا شناس 9 بهمن 1390
آقای مثلا باشخصیت از کی بابل استان شده که ما نمیدانیم .
من یک بابلیم ولی این تفکر مسخره رو ندارم .
مجید 9 بهمن 1390
طی 15سالی که در استان هستم فقط سارویها با بابلیها حساسیت داردند . ولی این حساسیت در بابل وجود نداشته و حتی باعث تعجب می باشد . براساس بررسی بعمل آمده علت آن حسادت ساروی ها نسبت به توانمندی ، هوش ،سرمایه ،ترس و ...بابلیها می باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.303 seconds.